Haarlemse Dart Vereniging
Gezellig darten in Haarlem !

Wie zijn wij en hoe is het allemaal begonnen ?

Maart 2019:

De "Haarlemse Dart Vereniging" is opgericht door een aantal mensen die het idee hadden dat darten in alleen Haarlem mogelijk moest zijn. Wij hebben allen jaren bij de DVK (dart vereniging Kennemerland) gespeeld en vonden dat de regio die de DVK bestrijkt nogal groot was geworden. Daarnaast zijn wij van mening dat er voldoende draagvlak is bij de diverse teams uit Haarlem om een eigen dart competitie te starten. De al spelende teams uit Haarlem hebben wij hierover ingelicht en 12 teams zijn dan ook ingestapt in dit nieuwe avontuur maar we willen ons ook richten op nieuwe teams uit Haarlem .

De "Haarlemse Dart Vereniging" is sinds 17 februari 2022 een eigen vereniging. Daarvoor vielen wij onder de BSC (Beijnes Sport Combinatie) maar deze hield op te bestaan vandaar dat wij op eigen kracht verder moesten. Inmiddels staan wij ook ingeschreven bij de kamer van koophandel onder het KvK nummer 85671738

Op de eerste algemene ledenvergadering van de Haarlemse Dart Vereniging zullen de bestuursleden voor de HDV worden gekozen. Zodra bekend wanneer deze plaatsvind zullen wij alle betrokkenen inlichten. Een ieder is vrij om zich kandidaat te stellen voor de diverse functies. Tijdens de algemene ledenvergadering zal dan democratisch besloten worden wie welke functie gaat bekleden. Nieuws hierover volgt zodra bekend. Tot die tijd nemen de huidige bestuursleden die taken waar.