Verslag van de bespreking van 4 september 2020.

• De poule indeling is besproken en goedgekeurd door de aanwezigen. Het zijn 2 poules van 8 teams wat inhoudt dat er 2 x tegen elkaar wordt gespeeld. Het enige verschil is dat er in poule A singles best of 5 wordt gespeeld in in poule B singles best of 3. Na overleg en met goedkeuring van beide teams mag/kan er in poule B ook best of 5 worden gespeeld.
  • Eerder beginnen met de wedstrijd kan en mag maar ook dit na overleg met de tegenstander. Om er voor te zorgen dat een wedstrijd niet te laat eindigt is het advies om op tijd te beginnen. Klinkt simpel maar is wel een feit. De wedstrijden dienen te beginnen tussen 20.00 uur en 20.30 uur dus als je direct om 20.00 uur aanvangt met de wedstrijd is rond 20.30 uur meestal de eerste single al gespeeld en "win" je dus tijd.
  • In verband met de geldende corona regels is het advies om met het minimale aantal spelers naar de wedstrijd te gaan (dus 4 of 5) aangezien niet alle speelgelegenheden de ruimte hebben om ook nog eens supporters/aanhang te faciliteren.
  • Na vorig seizoen kwamen er regelmatig klachten omtrent rookgedrag. Het kan niet zo zijn dat mensen aan het bord klaar staan om te gooien en dat de tegenstander dan buiten staat te roken. Er dient continuïteit te zitten in de wedstrijd dus alleen roken als je niet hoeft te gooien of te schrijven.
  • Er zullen geen toernooien georganiseerd worden zoals vorig jaar. Zoals bekend zijn wij bij de HDV van mening dat iedere speelgelegenheid zoveel mogelijk betrokken moet worden bij de vereniging. Dit deden wij door middel van toernooien in de diverse speelgelegenheden maar door de corona regels is dit in sommige speelgelegenheden niet mogelijk dus zien wij hier voorlopig geheel van af. Indien er iemand een goed alternatief weet is deze welkom dit te melden en zullen wij ons hierover buigen.
  • Wij verzoeken de captains om er voor te zorgen dat hun speelgelegenheid alle corona maatregelen treft die nodig zijn om veilig te kunnen darten. In de map die vanavond uitgedeeld wordt zit onder meer het uitgeprinte schema, adressenlijst, boekje maar ook een "protocol verantwoord darten" van de NDB. Wij zijn geen lid van de NDB maar zoals ook in dit protocol te lezen is plaatsen zij dit op hun website zodat een ieder, lid of geen lid hier gebruik van kan maken.  Link naar protocol veilig darten vind je hier: protocol veilig darten
  • Wij adviseren een ieder zich ook strikt aan deze maatregelen te houden ! Iedere speler is, zeker de komende tijd, een visitekaartje van de HDV. Er zal ook op ons gelet worden aangezien wij wel starten in tegenstelling tot de NDB en DVK bijvoorbeeld. Velen zullen benieuwd zijn of het ons wel lukt om veilig een competitie te gaan spelen. Wij zijn natuurlijk kleiner en hebben maar met 1 veiligheidsregio te maken wat het voor ons "makkelijker" maakt om wel te beginnen maar dan moeten we wel met z'n allen alert zijn, de regels goed toepassen en elkaar aanspreken indien dit nodig is !
  • De whatsapp captains groep zal veranderd worden in HDV mededelingen groep en apart zullen er een groep voor poule A en poule B gemaakt worden. Hierin kunnen captains overleggen omtrent wedstrijden e.d.
  • Een vraag was hoe de uitslagen dienen te worden doorgegeven. De uitslag van een wedstrijd mag "by any means" doorgegeven worden. Via whatsapp een foto sturen van het DUIDELIJK INGEVULDE wedstrijd formulier is een goede optie en dat mag in de captains groep maar ook direct naar mij (Jaap Laan) zodat ik deze kan verwerken op de site. De meeste mensen hebben mijn nummer wel. Het verzoek is wel om dit zo snel mogelijk te doen maar zeker voor aanvang van de volgende wedstrijd omdat er anders een scheef beeld ontstaat in de stand.,
  • Zoals bekend zijn wij van mening dat de contributie terug moet stromen naar de leden dus zijn wij weer op zoek naar leuke presentjes om te kunnen kopen. Voorstellen voor dart gerelateerde presentjes zijn van harte welkom. Zeker met kerst delen wij graag weer een cadeautje uit dus mochten onze leden ideeën hebben hierover dan horen wij dat graag. Tot nu toe zijn dart borden, flights, 180 speldjes en dart mapjes/houders het meest genoemd. Wij horen graag van jullie als er nog andere ideeën zijn.
  • Contributie ! Gebleken is dat er nog een groot aantal teams hun contributie voor komend seizoen niet hebben voldaan. Het verzoek is om dit voor aanvang seizoen (week 38) in orde te maken. Tevens het verzoek om niet alle teamleden die €20 te laten storten op de BSC rekening maar gaarne in een keer. De BSC waar wij onder vallen bestaat uit meer dan alleen darten en het is voor de penningmeester onoverzichtelijk en veel werk om al die €20 stortingen te zoeken op de rekening en dan de juiste persoon bij het juiste team te plaatsen en zo te kijken of iedereen wel betaald heeft. Wij hopen op jullie begrip hiervoor.
  • Rest ons een ieder een goed seizoen te wensen. Veel plezier en maak er wat moois van!
  • LETS PLAY DARTS !